cdiscount, e-commerce

Jak sprzedawać na Cdiscount – 3 rzeczy, które musisz wiedzieć (przewodnik dla początkujących)

Wybór właściwych partnerów do współpracy w świecie e-commerce nigdy wcześniej nie był tak ważny jak teraz. Nie ma tutaj znaczenia, czy pracujesz w małej firmie, czy dużej, jeżeli chcesz się rozwijać, optymalizacja obecnych kanałów sprzedaży nie wystarcza. Może to właśnie czas na coś nowego?

Shiftkey image

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, proponuję zapoznać się z francuskim Cdiscount. W tym artykule pokażę Ci, jak rozpocząć sprzedaż na Cdiscount.

 

Jaki jest Cdiscount?

Cdiscount to najbardziej ugruntowany gracz na rynku francuskim. Jego historia sięga 1998 roku, wtedy został wprowadzony na rynek w Bordeaux. Jako marketplace został uruchomiony w 2011 roku i obecnie jest on jednym z najpotężniejszych we Francji. Oto kilka najistotniejszych danych o Cdiscount z 2016 roku:

 

  • ponad 3 mld euro dochodów,
  • ponad 2 mln odwiedzających dziennie,
  • ponad 8 mln aktywnych kupujących,
  • 100 produktów sprzedawanych co minutę przez ponad 10.000 sprzedawców.

 

To imponujące liczby, które czynią Cdiscount ważną platformą sprzedażową dla każdego, kto chce działać na rynku europejskim.

3 sposoby dodawania produktów do katalogu

Pierwszą kluczową rzeczą jest katalog produktów. Ważne jest, aby katalog produktów był uzupełniony.

Im większy asortyment produktów, tym lepsza Twoja widoczność na Cdiscount. Im większa widoczność na Cdiscount, tym większe są szanse na sprzedaż.

 

Zobaczysz, że wstawianie tysięcy produktów jest równie szybkie, jak wstawianie jednego. Oprócz dużej liczby produktów ważna jest jakość arkusza produktu. Pamiętaj, aby mieć zdjęcia wysokiej jakości, jasny opis, cechy techniczne i trafną nazwę produktu.

Wszystko to sprawi, że Twoja oferta będzie czytelna i atrakcyjna dla klientów.

Możliwe są trzy metody umieszczania produktów:

  • Pojedyncze przesyłanie plików,
  • Masowe przesyłanie plików,
  • Integracja Api+.
  1. Pojedyncze przesyłanie plików

Ta metoda pozwala szybko umieścić niewielką ilość produktów. Pamiętaj, że tygodniowo możesz umieścić tylko 100 produktów.

Shiftkey image

Przejdź do strefy sprzedawcy, kliknij zakładkę Products, a następnie Sell a product by unit. Potem możesz wyszukać produkt w pasku wyszukiwania za pomocą EAN, tytułu lub słowa kluczowego. Jeśli produkt już istnieje, możesz dodać dodatkowe informacje. Jeśli produkt jeszcze nie istnieje, zostaniesz przekierowany do utworzenia produktu. Tutaj wpisujesz szczegółowe informacje dotyczące produktu, takie jak tytuł, opis, zdjęcie, marka, kolor itp.

 

Shiftkey image
  1. Masowe zarządzanie aukcjami

Ta metoda jest zalecana przez Cdiscount i jest najbardziej wydajna. Pozwala w krótkim czasie udostępnić dużą liczbę produktów. Aby uzyskać dostęp do tej opcji, przejdź do strefy sprzedawcy i wybierz Products, a następnie Sell products in bulk. Wtedy będziesz mógł pobrać arkusz Excel.

 

Arkusz Excel umożliwia utworzenie do 10.000 produktów naraz. Pamiętaj, że im więcej podasz informacji o produkcie, tym lepiej.

 

Po uzupełnieniu pliku możesz go przesłać w strefie sprzedawcy, aby Cdiscount mógł go zweryfikować. W ciągu kilku godzin Twoje produkty będą w bazie danych.

 

Teraz będziesz mógł je wystawić na sprzedaż poprzez dodanie informacji sprzedażowych na zakładce Add/Modify commercial info. W ciągu kilku minut Twoje produkty będą dostępne do zakupu na Cdiscount.

 

Jest jednak kilka zasad, których musisz przestrzegać. Tytuł produktu musi być unikalny, najlepiej jakby zawierał również nazwę marki i klasyfikację produktu. Im bardziej przejrzysty jest Twój produkt, tym lepiej.

Shiftkey image
  1. Integracja API+

Ostatnią metodą jest integracja z API lub IT. Dzięki tej metodzie możesz zautomatyzować kanały informacyjne między Twoją bazą danych a bazą danych Cdiscount, aby wstawić produkty.

 

Ta metoda jest wydajna, ale wymaga umiejętności w tworzeniu oprogramowania. Jeśli Twoja firma jest nieduża, polecam korzystać z masowego przesyłania plików za pomocą arkusza Excel, który udostępnia Cdiscount.

 

Jak zarządzać zamówieniami na Cdiscount?

Teraz, jak już można kupować Twoje produkty na Cdiscount, zaczniesz otrzymywać pierwsze zamówienia. Ale….jak nimi zarządzać?

 

Zacznijmy od powiadomień o zamówieniach. Powiadomienie o zamówieniu pojawia się w Twojej skrzynce odbiorczej wraz z podsumowaniem zamówienia. Następnie musisz zaakceptować zamówienie, po czym otrzymasz adres kupującego i będziesz mógł rozpocząć wysyłkę. Ważne jest, abyś aktualizował status zamówienia i dodawał numer śledzenia przesyłki.

 

Shiftkey image

Relacje z klientami: Skup się na jakości

Każdy sprzedawca jest odpowiedzialny za relację z klientem po zakupie produktu. Gdy tylko zamówienie zostanie zatwierdzone, klient może nawiązać z Tobą kontakt. Możesz to sprawdzić również w strefie sprzedawcy. Masz 24 godziny, aby odpowiedzieć klientowi np. na pytanie. Jeśli uzna, że Twoja odpowiedź nie jest wystarczająca, może założyć sprawę.

Masz wtedy kolejne 24 godziny na odpowiedź.

Sprawa może się zakończyć następująco:

 

  1. Udzielisz satysfakcjonującej odpowiedzi i sprawa zostanie zamknięta.
  2. Sprawa zostanie przesłana do zespołu ds. relacji z klientami Cdiscount, jeśli odpowiedź będzie niesatysfakcjonująca.
  3. Klientowi zostaną zwrócone pieniądze, gdy nie dostanie odpowiedzi.

 

Cdiscount monitoruje sprawy sprzedawców, aby zapewnić klientom wysoką jakość obsługi. Przeglądając strefę sprzedawcy, możesz znaleźć statystyki wymagań jakościowych.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website

Potrzebujesz więcej informacji?

Jesteśmy ekspertami od promocji w e-commerce. Posiadamy szeroką wiedzę i doświadczenie w działaniu na marketplace, jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi zmianami i nowinkami.