e-commerce, kaufland-de

Czym są Sponsored Products Ads na Kaufland.de?

Sponsored Product Ads to narzędzie reklamowe, które zwiększa widoczność Twoich produktów. Reklamy są wyświetlane w sposób dobrze widoczny dla klienta na stronach kategorii i wyników wyszukiwania. W przeciwieństwie do innych typów reklam display, klient jest już w trakcie procesu zakupowego, co może sprawić, że placement będzie szczególnie skuteczny.

Sprzedawcy mogą samodzielnie tworzyć, analizować i optymalizować kampanie – reklamy są wyświetlane i rozliczane na zasadzie PPC (= koszt za kliknięcie). Oznacza to, że koszty ponoszone są tylko wtedy, gdy klient kliknie na reklamę – samo wyświetlenie reklamy nie jest obciążone opłatą.

Shiftkey image

ZALETY REKAMY

Umieszczanie sponsorowanych reklam produktowych na Kaufland.de niesie ze sobą kilka decydujących korzyści:

NIEZALEŻNA KONFIGURACJA KAMPANII

Kampanie nie są generowane automatycznie. Przez cały czas zachowujesz nad nimi pełną kontrolę, samodzielnie tworząc, kontrolując i optymalizując grupy reklam. Narzędzie stojące za reklamami produktów sponsorowanych jest intuicyjne w obsłudze: Wystarczy kilka kliknięć, aby stworzyć swoją pierwszą kampanię bez większej wiedzy. Nasz system aktualizuje się regularnie, dzięki czemu pierwsze ogłoszenia są dostępne już po krótkim czasie.

ZWIĘKSZONA WIDOCZNOŚĆ

Reklamy produktów sponsorowanych zapewniają, że Twój produkt jest umieszczony w widocznym miejscu i trafia do odpowiednich klientów, którzy są już zainteresowani podobnymi produktami. Reklamy produktów sponsorowanych są wyświetlane zarówno na stronach wyszukiwania, jak i na tradycyjnych stronach kategorii. Dzięki temu reklamy są widoczne zarówno dla klientów, którzy trafiają na Kaufland.de poprzez wyszukiwarkę Google, jak i dla kupujących, którzy szukają produktów bezpośrednio na stronie. Kliknięcie reklamy prowadzi natychmiast do strony szczegółów produktu i, w najlepszym przypadku, kończy się sprzedażą.

KONTROLA KOSZTÓW

Rozliczanie na podstawie wydajności oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy klient kliknie na reklamę. Dodatkowo zawsze masz kontrolę nad ACoS, stawkami za kliknięcia oraz budżetem – tutaj możesz zdecydować między stałą maksymalną stawką dzienną a całkowitym budżetem na kampanię. W ten sposób, nawet przy niewielkim budżecie, można wygenerować zwiększoną sprzedaż dla długoterminowego wzrostu.

CIĄGŁA OPTYMALIZACJA

Dzięki pulpitowi nawigacyjnemu możesz na bieżąco kontrolować wyniki kampanii i koszty. Dzięki zebranym raportom dotyczącym ACoS, wyników reklam według słów kluczowych czy PPC, możesz podejmować decyzje dotyczące optymalizacji kampanii w oparciu o dane.

Shiftkey image

WYMAGANIA

Aby skutecznie umieszczać reklamy na Kaufland.de za pomocą Produktów Sponsorowanych, muszą zostać spełnione dwa warunki:

  1. Reklamy produktów sponsorowanych mogą być umieszczane tylko wtedy, gdy masz dostęp do konta sprzedawcy. W związku z tym, z usługi mogą korzystać wyłącznie zarejestrowani sprzedawcy.
  2. Reklama będzie odtwarzana tylko wtedy, gdy jesteś najlepszym sprzedawcą danego produktu i masz buy boxa.

Aby klient nie uciekł mimo kliknięcia, należy zadbać o atrakcyjną prezentację produktu. Decydujące są tu dobre i szczegółowe zdjęcia oraz dokładny opis produktu.

BACK OFFICE

Jeśli zalogujesz się na konto sprzedawcy w punkcie menu Produkty sponsorowane, najpierw pojawi się przegląd istotnych danych kluczowych. Stamtąd można przejść do innych punktów, takich jak szczegółowy przegląd kampanii. Informacje na temat zamieszczania ogłoszeń na Kaufland.de znajdziesz w zakładce FAQ. Znajdziesz tam również szczegółowy opis zasady działania reklam produktów sponsorowanych oraz instrukcje dotyczące tworzenia kampanii.

DASHBOARD

Dashboard pokazuje statystyki dotyczące różnych wartości, takich jak liczba wyświetleń, kliknięć i wydatków na kliknięcie (PPC). Wyświetlany okres czasu może być ustalany w sposób elastyczny. Ponadto, otrzymujesz przegląd wydatków, sprzedaży (suma całkowita) i ACoS (= Advertising Cost of Sale). Jest to ważna liczba kluczowa dla kontroli kampanii reklamowych; im niższa wartość, tym bardziej opłacalna kampania.

KAMPANIE

W zakładce “Kampanie” otrzymujesz przegląd wszystkich aktywnych kampanii w wybranym okresie. Tutaj możesz ustalić budżet, umieścić nowe grupy reklam oraz wstrzymać lub usunąć aktywne kampanie. Dodatkowo, zakładka słowa kluczowe zapewnia szczegółowy wgląd w zapytania, na które są pozycjonowane Twoje reklamy. W tej zakładce można nie tylko sprawdzać szczegóły istniejących kampanii, ale także tworzyć nowe grupy reklam.

RAPORTY

W zakładce “Raporty” można pobrać różne raporty, które zapewniają bardziej szczegółowy przegląd niż ogólny pulpit nawigacyjny. Daje to możliwość przeprowadzenia bardziej dogłębnych analiz.

 

Tworzenie kampanii: Jak to działa?

Poniżej pokażemy Ci, jak stworzyć nową kampanię. Aby to zrobić, musisz wybrać zakładkę “Nowa kampania” w zakładce kampanii.

  1. Nadaj nowej kampanii unikalną nazwę, która może być również przypisana później.
  2. Ustaw żądany czas rozpoczęcia kampanii. W razie potrzeby – na przykład w ramach pracy testowej – można również ustawić czas zakończenia.
  3. W kolejnym kroku określ słowa kluczowe: Możesz ręcznie określić słowa kluczowe, dla których reklamy zostaną umieszczone lub ustawić automatyczne targetowanie.
  4. Następnie należy ustawić budżet i określić maksymalną stawkę za kliknięcie (minimum: 10 centów).
  5. Następnym krokiem jest wybór produktów, które mają być licytowane w ramach kampanii. Możesz dodawać je pojedynczo poprzez SKU, wgrać je poprzez plik CSV lub ustalić, że wszystkie Twoje produkty z danej kategorii będą brały udział w kampanii. Jeśli zdecydowałeś się na ręczne definiowanie słów kluczowych, powinny one zostać określone później.
Shiftkey image
Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Add Comment *

Name *

Email *

Website

Potrzebujesz więcej informacji?

Jesteśmy ekspertami od promocji w e-commerce. Posiadamy szeroką wiedzę i doświadczenie w działaniu na marketplace, jesteśmy na bieżąco ze wszystkimi zmianami i nowinkami.